Topp
GP Nett / Nyheter  / GP Nett endrer navn til Viken Fiber

GP Nett endrer navn til Viken Fiber

Som tidligere informert har Viken Fiber blitt ny eier av GP Nett. Fra og med 1. november slår vi sammen våre selskap, og GP Nett endrer navn til Viken Fiber. 

Hva betyr dette for deg?
For deg som kunde betyr dette foreløpig ikke annet enn at fakturaen din nå vil komme med Viken Fiber som avsender. Din eksisterende bredbåndleveranse vil fortsette som før med samme produkt og samme pris. 

Kundeservice
Kontaktinformasjonen er som før og alle henvendelser skal fortsatt rettes til kundeservice på telefon 69 18 30 00 eller e-post kundeservice@gp.no. Du kan også sende oss en henvendelse via vårt kontaktskjema.

Veien videre
Prosessen med å koble sammen fibernettene våre startes på i løpet av 2024. Dette betyr at vi på sikt kan gi deg et tilbud på Altibox-tjenester. Du vil få informasjon om dette i god tid før sammenkoblingen skjer. Altibox er den raskest voksende TV- og internett-tjenesten i landet, og har Norges mest fornøyde bredbånds- og tv-kunder i følge Norsk Kundebarometer. 

Viken Fiber vil selvfølgelig fortsette å opprettholde kontoret og den lokale tilstedeværelsen i Halden. Denne fusjonen betyr at GP Nett og Viken Fiber går sammen og kan tilby våre kunder enda bedre og mer fremtidsrettede tjenester, i dag – og i fremtiden. 

Spørsmål og svar om endringen

Hva kommer til å skje med GP Nett?

GP Nett fusjonerer med Viken Fiber fra 1. november og blir ett selskap – Viken Fiber. Viken Fiber vil selvfølgelig fortsette å opprettholde kontoret, og den lokale tilstedeværelsen i Halden. Faktura vil fra denne datoen komme fra Viken Fiber, tjenester og kundeservice vil være lik som i dag. På sikt vil fibernettene til GP Nett og Viken Fiber kobles sammen. Dette betyr at vi kan gi deg et tilbud på Altibox-tjenester. 

Hva betyr denne endringen for meg?

Fakturaen din fra 1. november komme fra Viken Fiber, ellers er det ingen endringer inntil videre. Tjenester og kundeservice vil være den samme som i dag.

Hvis jeg har spørsmål, hvem skal jeg kontakte?

Du skal fortsatt henvende deg til Viken Fiber, avdeling GP Nett, ved spørsmål rundt dine eksisterende bredbåndsleveranse. Kontaktinformasjonen er som før og alle henvendelser skal fortsatt rettes til kundeservice på telefon 69 18 30 00 eller e-post kundeservice@gp.no.

Du kan også sende oss en henvendelse via kontaktskjemaet som du finner her: https://www.gpnett.no/kontakt/

Ønsker du å vite med om Viken Fiber og Altibox kan du lese mer på vikenfiber.no

Når vil jeg få mulighet til å få Altibox?

Prosessen med å koble sammen fibernettene våre startes på i løpet av 2024. Dette betyr at vi kan gi deg et tilbud på Altibox-tjenester. Du vil få informasjon om dette i god tid før det skjer. Altibox er den raskest voksende TV- og internett-tjenesten i landet, og har Norges mest fornøyde bredbånds- og tv-kunder i følge Norsk Kundebarometer.

Vil jeg ha samme pris på mine produkter som jeg har i dag når jeg får tilbud om Altibox?

Du vil få et hyggelig åpningstilbud av oss på Altibox-tjenester. Viken Fiber har konkurransedyktige priser sammenlignet med konkurrenter. Mest verdi får du ved å velge en pakke med tv og internett. Se oversikt over Viken Fiber sine produkter og ordinære priser på vikenfiber.no

Hva skjer om jeg ikke ønsker å gå over til Altibox-produkter?

På sikt skal nettene kobles sammen og alle som har produkter fra GP Nett vil få tilbud om produkter fra AltiboxBredbåndstjenestene fra GP Nett vil bestå frem til sammenkoblingen er sluttført. Når omkoblingen til Altibox i et område er ferdig, vil det derfor ikke lenger leveres tjenester fra GP Nett. Du får beskjed om dette i god tid. Har du ikke inngått avtale med annen leverandør innen opphørsdatoen, vil du miste din internett-tjeneste. Planleggingsprosessen for omkobling av nettene vil starte i løpet av 2024. 

Jeg er kunde hos Viken Fiber fra før på en annen adresse, hvorfor får jeg to fakturaer fra Viken Fiber etter 1. november?

Det er dessverre ikke mulig å få disse to abonnementene på én faktura mens du har produkter fra både GP Nett og Altibox.

Jeg har tv-abonnement hos RiksTV, hva vil skje med dette?

Ditt tv-abonnement hos RiksTV fortsetter som før. På sikt vil du få tilbud om tv-abonnement fra Altibox

Jeg er allerede tv-kunde hos Viken Fiber/Altibox, kan jeg bruke abonnementet mitt på hytta?

Dersom du har tv-dekoder av type Modell A, kan du se Altibox TV utenfor hjemmets fire vegger – både på hytta eller på reise til et EU-land. Les mer om oppkobling her: https://www.altibox.no/privat/kundeservice/tv/modell-a/ute-1/

Du kan også benytte Altibox-appen for å se tv – les mer her: https://www.altibox.no/privat/kundeservice/tv/app/ Vi gjør oppmerksom på at innholdet i Altibox-appen er tilgjengelig i hele EU, med unntak av Viaplay Premier League (grunnet rettigheter). Programarkiv er også tilgjengelig utenfor hjemmet for alle kanaler som har dette, bortsett fra TV 2 kanalen som kun tillater programarkiv på ditt hjemmenett.

Får jeg som kunde rabatt om jeg har to eller flere ulike abonnement fra Viken Fiber?

Det tilbys ikke rabatt på bakgrunn av at man som kunde har abonnement på flere lokasjoner. Vi tilbyr gode pakkeløsninger for deg som velger både tv- og bredbånd.