Topp

Internett

Ofte stilte spørsmål om internett

Hvordan kan jeg bestille nett fra dere?

Det kan du gjøre på denne siden. 

Hvordan kan jeg si opp mitt abonnement?

Oppsigelse må sendes til kundeservice@gp.no . 

Hvordan skrur jeg av det trådløse nettet på kundeboksen som er levert av dere?


Trådløst nett på kundeboksen kan skrus av ved å trykke inn knappen merket med «WLAN» på siden av kundeboksen. Lysene for 2.4G og 5G skal slutte å lyse grønt når det trådløse er skrudd av. 

Jeg får beskjed om at det er feil kode/passord til det trådløse nettet, hvorfor?

En del kunder prøver å bruke «Login Password» istedenfor «Wireless Key» som er koden til det trådløse nettet på kundeboksen. Prøv med det som står etter «Wireless Key». 

Hvordan kan jeg tilbakestille kundeboksen til fabrikkinnstillinger?

Hold inn knapp vist på bilde med en binders i ca 10 sekunder. Boksen vil restarte og komme opp med fabrikk innstillinger.

Jeg opplever ustabilt nett, hvorfor gjør jeg dette?

Dersom dette er på trådløst kan det være at kundeboksen du har er utsatt for forstyrrelser. På denne siden kan du se råd og tips for å forbedre trådløst nett. Vi kan dessverre aldri garantere for trådløst nett da det er faktorer utenfor vår kontroll som kan påvirke kvalitet du opplever på det trådløse nettet. Dersom du ønsker et alternativt trådløssystem enn det vi leverer står du fritt til å velge dette. Vi tilbyr dessverre ingen alternative trådløsløsninger per i dag. 

Hvordan kan jeg sjekke om jeg får den hastigheten jeg betaler for?

Vi anbefaler Nasjonal kommunikasjonsmyndighet sin hastighetstest, nettfart.no. For å få mest mulig korrekt resultat anbefales det å teste med kablet nett fra kundeboksen til PC uten andre enheter koblet på nett. Dersom du opplever problemer med at du får feil hastighet så kan dette også skyldes enheten eller kabelen du tester med, prøv gjerne med flere enheter og kabler for å kontrollere at problemet ikke er på ditt utstyr. 

Det trådløse nettverket er dårlig, kan jeg få et annet/nytt trådløssystem fra dere?

Det trådløse nettet i kundeboksen er noe som følger med som standard. Dersom denne ikke yter bra nok for ditt behov så anbefaler vi deg å skaffe en erstatningsløsning for denne selv som f.eks. en MESH-løsning.
Det trådløse nettet er ikke en tjeneste vi leverer og er ikke en del av abonnementet du har fra oss. 

Jeg har problemer med at TV er ustabilt, hvorfor opplever jeg dette og hvordan kan jeg fikse det?

Dersom TV, TV-dekoder, AppleTV, osv er koblet på trådløst, kan man noen ganger oppleve at det er ustabilt og stopper opp. Vi anbefaler alltid å koble alt med TV på kablet nett siden vi ikke kan garantere for at dette skal fungerer på trådløst nett. Dersom du har bestilt RiksTV igjennom GP Nett og ønsker kabling fra kundeboks til TV-dekoder så gjør vi dette for en fastpris på 999,-. 

Hvordan kan jeg skille 2.4GHz og 5GHz på kundeboksen levert av dere?

Dette kan du se en videoguide på. 

Hvordan kan jeg bytte nettvarksnavn (SSID) og/eller kode til nettet?

Dette kan du se en videoguide på. 

Tilbyr dere noen annen ruter/MESH?

Vi tilbyr pr i dag ikke noe alternativt trådløssystem. Du står fritt til å skaffe ditt eget system om du ønsker dette. Vi anbefaler å skru av trådløs på kundeboks levert av oss dersom du bruker et annet trådløssystem hos deg. 

Hva er brukernavn og passord for å logge inn på konfigurasjonssidene til kundeboksen?

Dersom du har en ZyXEL kundeboks levert av oss vil det stå bak, merket med «Login Username» og «Login password». Dersom du har en Icotera levert av oss så ta kontakt. 

Jeg opplever høy responstid/ping når jeg spiller, hvordan kan jeg løse dette?

Dersom enheten (f.eks. PlayStation eller PC) du spiller med ikke er kablet er det anbefalt å gjøre dette for å få best mulig responstid. Du må også kontrollere avstand til det du spiller mot på internett, f.eks. når du spiller på en server eller dersom du spiller i skya (f.eks. Geforce Now). 

Har dere «Mine sider» som jeg kan endre mitt kundeforhold på?

Vi har dessverre ikke mine sider per i dag.

Kan andre leverandører levere over deres fiberkabel?

Nei, det er ikke mulig pr. i dag. 

Kan jeg få TV-signaler igjennom fiberkabelen selv om jeg har sagt opp internett-abonnementet mitt?

Det er dessverre ikke mulig. 

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.

Personvernoversikt

Denne nettsiden bruker funksjonelle og analytiske informasjonskapsler (cookies) for at nettstedet skal gi deg en optimal brukeropplevelse. Disse informasjonskapslene inneholder ikke personlig informasjon. GP Nett og tredjeparter bruker informasjonskapsler til markedsføring og for å sikre at du ser relevante annonser uten å fortelle annonsører hvem du er. Ved å godta innhold nedenfor godtar du bruken av disse informasjonskapslene.

Du kan forandre dine cookie innstillinger ved å navigere til de fanene på venstre siden av skjermen.