Topp
GP Nett / Kundesenter / Feil på e-post

Feil på e-post

Før du kontakter oss:

  1. Skriv inn passordet ditt på nytt.
  2. Gå på websiden : mail.halden.net og skriv inn brukernavn og passord. Hvis dette fungerer, gå til punkt 4
  3. Om ikke kontoen fungerer, send melding her så sender vi deg nytt passord.
  4. Kommer du inn på mailen nå, er det ikke noe feil på din epost konto. Se da over mailinnstillingene, se de nest punktene for innstillinger til forskjellige OS og programmer.
5. Mailinstillinger på IOS enheter
  1. Åpne Innstillinger
  2. Åpne Passord og kontoer
  3. Velg Legg til konto
  4. Velg Annen og så Legg til e-postkonto
  5. Skriv inn Navn, E-post – Passord og eventuelt Beskrivelse
  6. Under inngående Vertsnavn skriv mail.halden.net
    1. Brukernavn er det som kommer før @halden.net i e-postadressen
    2. Skriv inn passord
  7. Skriv inn samme informasjon på Utgående som på Inngående
  8. Når dette er gjort, vil kontoen arkivere seg. Da kan du finne frem til kontoen igjen ved å trykke på den nylig innlagte kontoen under Passord og kontoer.
  9. Når du er inne på kontoinnstillingene, velg SMTP.
  10. Velg så den aktive tjeneren, og sørg for at Bruk SSL er skrudd Av og at Tjenerport er 587.
  11. Gå tilbake til hovedmenyen i kontoinnstillingene og velg Avansert.
  12. Dra nedover til du ser Innkommende innstillinger. Her skal tjenerport være 143 og Bruk SSL skal være skrudd Av.
  13. Da skal mailen fungere!
6. Mailinstillinger på Android enheter
  1. Åpne appen E-post
  2. Under Legg til konto velg Annen
  3. Skriv inn e-post og passord
  4. Velg kontotype IMAP
  5. Under brukernavn skriv det som kommer før @halden.net i din e-postadresse, og skriv så inn passordet igjen
  6. Under Server skriv mail.halden.net og under Port skriv 143. Velg Neste. Du blir da tatt til siden for Utgående serverinnstillinger.
  7. Her skal det under SMTP-server også stå mail.halden.net, og Port skal stå som 587
  8. Brukernavn og passord må skrives her også, velg så Neste.
  9. Trykk Neste igjen, og kontoen er klar!
7. Mailinnstillinger på enheter med Windows
  1. Under Legg til konto velg Annen konto
  2. Skriv inn e-postadresse, ditt fulle navn og passord
  3. Kontoen er nå lagt inn i programmet, men innstillingene for server er feil
  4. For å konfigurere disse innstillingene trykk på tannhjulet nede i venstre hjørne. Dette åpner en meny på høyre side. I denne menyen velg Behandle kontoer
  5. Velg så din konto i listen over e-postkontoer. Trykk på Endre innstillinger for synkronisering av postboks. Dra deg nedover og velg Avanserte innstillinger for postboks.
  6. Under Server for innkommende e-post skriv mail.halden.net:143:1
  7. Under Utgående (SMTP) e-postserver skriv mail.halden.net:587:0
  8. Begge Krev SSL-hakene skal være fjernet
  9. Trykk OK/Ferdig
  10. Da skal mailen fungere!
8. Mailinstillinger i programmet Outlook
  1. Åpne Outlook
  2. Velg Fil øverst i venstre hjørne og trykk på Legg til konto
  3. Velg Manuelt oppsett eller flere servertyper
  4. Velg POP eller IMAP
  5. Skriv inn ditt fulle navn og din e-postadresse
  6. Velg kontotype IMAP
  7. Under Server for innkommende e-post skriv mail.halden.net
  8. Under Server for utgående e-post skriv mail.halden.net
  9. Under brukernavn skriv det som kommer før @halden.net i din e-postadresse.
  10. Skriv inn ditt passord
  11. Trykk neste og la begge oppgavene gjøre seg ferdige. Dette vises ved en grønn hake. Når begge oppgaver er ferdige, trykk Lukk
  12. Da skal mailen fungere!
  1. Generelle mailinnstillinger

Hvis det fortsatt ikke fungerer:

    PrivatBedrift
    Jeg ønsker besøkJeg ønsker å komme til dere

    No Comments

    Sorry, the comment form is closed at this time.