Topp
GP Nett / Nyheter  / Nå starter vi sammenslåing av fibernettene

Nå starter vi sammenslåing av fibernettene

Som tidligere informert har Viken Fiber blitt ny eier av GP Nett. Fra og med 1. november 2023 slo vi sammen våre selskap, og GP Nett endret navn til Viken Fiber. Nå starter vi arbeidet med å koble sammen fibernettene våre. Du vil få informasjon om dette i god tid før sammenkoblingen skjer hos deg. Omkoblingen vil pågå fra høsten 2024 og i 2025. 

Hva betyr dette for deg? 
For deg som kunde betyr dette at ditt eksisterende internettabonnement vil bli endret til Altibox Fiberbredbånd. Du har også mulighet til å bestille Altibox TV. Se oversikt over våre produkter på vikenfiber.no

Spørsmål og svar om endringen

Jeg har fått en e-post om opprettelse av ny bruker på Mine sider?

Det betyr at vi har registrert deg i Altibox-systemet vårt.  Når du har bekreftet din e-postadresse ved å følge instruksjonene i e-posten du har mottatt, vil du få tilgang til å opprette en bruker på Mine sider. Når ditt abonnement er overført til Altibox, kan du gå inn på Mine sider og sette opp og tilpasse det trådløse nettverket fra Altibox, administrere e-post og se faktura. Har du bestilt Altibox TV kan du også sette sammen kanaler med akkurat den underholdningen du ønsker.

Hva kommer til å skje med GP Nett?

GP Nett fusjonerte med Viken Fiber fra 1. november 2023 og ble ett selskap – Viken Fiber. Viken Fiber vil selvfølgelig fortsette å opprettholde kontoret, og den lokale tilstedeværelsen i Halden. Høsten 2024 startet vi arbeidet med å koble sammen fibernettene. Det eksisterende GP-nettet og bredbåndsproduktene som leveres over dette, vil etter hvert legges ned. Når omkoblingen til Altibox i et område er ferdig, vil det derfor ikke lenger leveres GP-tjenester.  

Hvis jeg har spørsmål, hvem skal jeg kontakte?

Du skal fortsatt henvende deg til Viken Fiber, avdeling GP Nett, ved spørsmål rundt din eksisterende bredbåndsleveranse. Kontaktinformasjonen er som før og alle henvendelser skal fortsatt rettes til kundeservice på telefon 69 18 30 00 eller e-post kundeservice@gp.no.​ 

​Du kan også sende oss en henvendelse via kontaktskjemaet som du finner her: https://www.gpnett.no/kontakt/ 

Når vil jeg få mulighet til å få Altibox?

Prosessen med å koble sammen fibernettene våre ble startet høsten 2024 og fortsetter i 2025. Du vil få informasjon om dette i god tid før det skjer hos deg.  

Jeg har nylig fått Altibox, hvem skal jeg kontakte?

Du kan kontakte vår kundeservice på telefon 21 45 45 00. Du kan også velge å sende oss en melding via vårt kontaktskjema. Les mer her: https://vikenfiber.no/kundeservice/

Vil jeg ha samme pris på mine produkter som jeg har i dag når jeg får tilbud om Altibox?

Du vil få et hyggelig åpningstilbud av oss på Altibox-tjenester. Viken Fiber har konkurransedyktige priser sammenlignet med konkurrenter. Mest verdi får du ved å velge en pakke med tv og internett. Se oversikt over Viken Fiber sine produkter og ordinære priser på vikenfiber.no 

Må jeg bytte utstyr?

Enkelte av våre kunder må bytte kundeboks/ hjemmesentral. Du vil få beskjed dersom dette gjelder for deg. Dette er kostnadsfritt, vårt montørselskap vil ta kontakt med alle som må få byttet ut sentralen.  

Hva skjer med mitt GP Nett abonnement og pris?

Har du Basis, Familie eller Premium-abonnement fra GP Nett vil det automatisk bli endret til tilsvarende Altibox-produkt. Du beholder samme pris som du har i dag i 12 md etter endringsdato. Du står fritt til å velge et annet Altibox-produkt dersom du ønsker det. Se prisoversikt her: vikenfiber.no/produkter

Hva skjer om jeg ikke ønsker å gå over til Altibox-produkter?

Alle GP Nett-produkter vil endres til Altibox Fiberbredbånd. Bredbåndstjenestene fra GP Nett vil bestå frem til sammenkoblingen er sluttført. Når omkoblingen til Altibox i et område er ferdig, vil det derfor ikke lenger leveres tjenester fra GP Nett. Du får beskjed om dette.  

Jeg har tv-abonnement hos RiksTV, hva vil skje med dette?

Ditt tv-abonnement hos RiksTV fortsetter som før. Du er selv ansvarlig for å si opp dette kundeforhold dersom du vil bytte til Altibox TV.

Får jeg ny bindingstid når abonnementet mitt endres til Altibox Fiberbredbånd?

Nei du får ikke ny bindingstid, men du beholder samme prisen som du har i dag i 12 md fra endringsdatoen. Etter 12 md endres prisen til veiledende pris. Se oversikt på vikenfiber.no

Er det bindingstid på produktpakken Altibox Standard?

Ja, med tilbudet på Altibox Standard (Altibox Fiberbredbånd + Altibox TV) behøver du en ny dekoder. For å få rabattene og etablering til kr 0,- vil det være en 12 måneders avtaleperiode på Altibox Fiberbredbånd fra første faktura. Dersom du bryter avtaleperioden, vil du bli fakturert for det som prosentvis gjenstår av rabatten du mottok. Dersom du sier opp Altibox TV som del av en produktpakke, vil vi opprette et nytt abonnement på Altibox Fiberbredbånd for deg.

Jeg har bestilt Altibox TV, når skal jeg si opp mitt nåværende tv-abonnement?

Vi anbefaler deg å ikke si opp tv hos nåværende leverandør før du har fått en konkret dato av oss. Skulle du få oppsigelsestid hos din nåværende leverandør, kan du kontakte oss for å få tilpasset oppstart av våre produkter. NB: Det er viktig at dette blir gjort før vi installerer Altibox TV hos deg.

Jeg er allerede tv-kunde hos Viken Fiber/Altibox, kan jeg bruke abonnementet mitt på hytta?

Dersom du har tv-dekoder av type Modell A, kan du se Altibox TV utenfor hjemmets fire vegger – både på hytta eller på reise til et EU-land. Les mer om oppkobling her: https://www.altibox.no/privat/kundeservice/tv/modell-a/ute-1/

Du kan også benytte Altibox-appen for å se tv – les mer her: https://www.altibox.no/privat/kundeservice/tv/app/ Vi gjør oppmerksom på at innholdet i Altibox-appen er tilgjengelig i hele EU, med unntak av Viaplay Premier League (grunnet rettigheter). Programarkiv er også tilgjengelig utenfor hjemmet for alle kanaler som har dette, bortsett fra TV 2 kanalen som kun tillater programarkiv på ditt hjemmenett.

Får jeg som kunde rabatt om jeg har to eller flere ulike abonnement fra Viken Fiber?

Det tilbys ikke rabatt på bakgrunn av at man som kunde har abonnement på flere lokasjoner. Vi tilbyr gode pakkeløsninger for deg som velger både tv- og bredbånd.

Jeg har fått beskjed om bytte av kundeboks på hytta

Du vil bli kontaktet for å avtale en tid som passer for bytte av kundeboks/hjemmensentral. Bytte er nødvendig for at du fortsatt skal kunne få internet-tjenester fra oss.

Kan jeg pause abonnementet når jeg ikke er på hytta?

Med våre fritidsabonnement kan du velge om du ønsker abonnement med 12 avtaleperiode og rabattert pris, eller et løpende abonnement som enkelt kan pauses månedene du ikke bruker det. Du må da gi oss beskjed innen inneværende måned pluss en måned på forhånd.

Personvernoversikt

Denne nettsiden bruker funksjonelle og analytiske informasjonskapsler (cookies) for at nettstedet skal gi deg en optimal brukeropplevelse. Disse informasjonskapslene inneholder ikke personlig informasjon. GP Nett og tredjeparter bruker informasjonskapsler til markedsføring og for å sikre at du ser relevante annonser uten å fortelle annonsører hvem du er. Ved å godta innhold nedenfor godtar du bruken av disse informasjonskapslene.

Du kan forandre dine cookie innstillinger ved å navigere til de fanene på venstre siden av skjermen.